بخش غدیر در موزه کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران راه‌اندازی شد

۱۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۷ کد : ۳۲۸۵۴ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۱۶
همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، بخش موزه غدیر کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران افتتاح شد.
بخش غدیر در موزه کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران راه‌اندازی شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، بخش موزه غدیر کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد با حضور دکتر مهدی فکور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران و دکتر عبدالرضا سیف، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران افتتاح شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به راه‌اندازی ویترین موزه غدیر خم گفت: راه‌اندازی این بخش یک نمونه برای ارائه و نمایش اسناد قدیمی و معتبر کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران است که می‌تواند مرجع خوبی برای محققان کشور باشد.

دکتر فاطمه ثقفی، رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران نیز در مراسم افتتاح بخش غدیر، گفت: در این بخش ماکت قدیمی‌ترین نسخه‌های خطی گرانبهای موجود در کتابخانه توسط بخش مرمت ساخته شده و در معرض نمایش قرار گرفت.

وی افزود: به منظور حفظ نسخ خطی از یک سو، و نمایش داشته‌های تاریخی دانشگاه از سوی دیگر، در یک کار هنرمندانه، ماکت نسخه‌های خطی توسط هنرمندان متخصص با ظرافتی بسیار زیاد در سطح خود نسخ ساخته و در ویترین موزه به نمایش درآمد تا هم کار هنرمندان معاصر بخش مرمت کتابخانه مرکزی رونمایی شود و هم یادگار نسخ خطی میراث غدیر از قرن هشتم هجری شمسی به نمایش گذاشته شود.

مشاهده متن کامل خبر در پایگاه خبری تحلیلی دانشگاه تهران

کلید واژه ها: عید غدیر


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.