اهدا نسخه قرآن خطی نفیس به کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد

۲۱ تیر ۱۴۰۳ | ۰۸:۴۶ کد : ۴۲۵۸۹ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۱۶۷
اهدا نسخه قرآن خطی نفیس به کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد

یک نسخه قرآن خطی تذهیب شده بسیار نفیس در سال ۱۲۶۶ هجری قمری حدود ۱۸۰ سال پیش در زمان ناصرالدین شاه قاجار نوشته شده، در تاریخ چهارشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۳ توسط جناب آقای دکتر آزاده با حضور دایی بزرگوارشان جناب آقای دکتر نوربخش به کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران اهدا شد.

کتابخانه مرکزی قدردان نیت خیر و حسن توجه ایشان به فرهنگ و حفظ میراث فرهنگی کشور است.

این نسخه قرآن خطی مذهب؛ مرصع و نفیس کتابت شده به خط علی نقی اصفهانی در سال ۱۲۶۶ هجری قمری در زمان ناصرالدین شاه قاجار؛ در تیرماه ۱۴۰۳ توسط خانواده "مرحوم دکتر محمد جواد آزاده"؛ به کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران اهدا شده است. این جلد کلام الله مجید در سال ۱۳۳۹ از جانب مرحوم حاج آقا مهدی آزاده به پسرشان مرحوم دکتر محمد جواد به مناسبت فارغ التحصیلی از دانشکده پزشکی دانشگاه اصفهان اهدا و از ایشان درخواست شده تا در معالجه مستمندان بدون نظر به منافع مادی بکوشند و شرافت نفس و سود معنوی را بر مادیات مقدم دارند.

به مناسبت اهدای این نسخه ارزشمند و سنت پسندیده اهدا به مراکز علمی و ترویج نصایح اخلاقی پدرانه واقف؛ روز سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱ از این میراث ارزشمند با حضور فرهیختگان و اندیشمندان برجسته و مسئولین محترم دانشگاه در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران رونمایی خواهد شد.

لذا از جنابعالی / سرکار عالی دعوت می‌شود تا در این مراسم با حضور خود به غنای هر چه بیشتر این مراسم بیفزایید.

علاقمندان برای شرکت در مراسم رونمایی و اطلاعات بیشتر، با روابط عمومی کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد، ۶۱۱۱۲۷۸۵ ، تماس حاصل فرمایند.

روابط عمومی کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد

 

کلید واژه ها: اهداء اهدا کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.