بازدید آقای دکتر ضمیر کریم، پژوهشگر دانشگاه کلمبو کشور سریلانکا، از کتابخانه مرکزی

۲۱ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۴:۲۷ کد : ۳۰۵۶۰ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۶۳۹
بازدید آقای دکتر ضمیر کریم، پژوهشگر دانشگاه کلمبو کشور سریلانکا، از کتابخانه مرکزی

آقای دکتر ضمیر کریم، پژوهشگر دانشگاه کلمبو کشور سریلانکا، روز یکشنبه ۲۰ شهریور (۲۲ سپتامبر ۲۰۲۲) از کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران بازدید و با رئیس کتابخانه دیدار کردند.

ایشان پژوهشگر حوزۀ تاریخ پزشکی بوده و در رابطه با تأثیر علوم پزشکی ایران بر پزشکی سریلانکا تحقیق می‌کنند. نتایج تحقیقات ایشان نشان می دهد که آثار پزشکی دانشمندانی مانند ابن سینا، رازی و … در شبه قاره هند و سریلانکا نقش اصلی را در تدوین دانش پزشکی و طبابت داشته است. همچنین شواهد تاریخی حکایت از آن دارد که پادشاهان سریلانکا در درمان بیماری‌ها از دربار پادشاهان ایرانی شبه قاره هند درخواست کمک می‌کردند و در برخی موارد اطبا و پزشکانی که به سریلانکا می‌رفتند از سوی پادشاهان این کشور مورد تکریم و احترام قرار می‌گرفتند و به سمت‌های مهم کشوری و لشکری منصوب می‌شدند.
ایشان اظهار داشتند که با ورود انگلستان و اروپاییها از جمله هلندی‌ها و پرتغالی‌ها، به سریلانکا، کتب خطی از کتابخانه ها به تاراج رفت و آنها را به اروپا بردند و تدریس طب مطابق روال اروپا را در سریلانکا آغاز کردند.

خاطر نشان می‌سازد مراسم سخنرانی علمی ایشان در مورد تأثیر علوم پزشکی ایران بر پزشکی سریلانکا، روز سه شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۴ تا ۱۶ ، در کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

 

کلید واژه ها: بازدید کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران روابط بین الملل


( ۱ )

نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.