راهنمای کاربران برای دسترسی به منابع سیویلیکا خارج از محل دانشگاه

۲۰ دی ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۴ کد : ۳۲۴۱۲ اخبار منابع علمی و کارگاه ها
تعداد بازدید:۵۷۶
راهنمای کاربران برای دسترسی به منابع سیویلیکا خارج از محل دانشگاه

پژوهشگر گرامی،

دسترسی دانشگاه تهران به منابع پایگاه سیویلیکا به صورت غیر متمرکز فراهم شده است و از این پس می‌توانید با روش زیر از منزل و یا هر جای دیگر از منابع سیویلیکا استفاده نمایید.

 

دسترسی به منابع در داخل شبکه دانشگاه تهران (IP Base (

دانشگاه تهران این امکان را فراهم کرده است که کاربران می توانند از محل دانشگاه به سیویلیکا متصل شوند. با باز کردن هر صفحه از سیویلیکا، نام دانشگاه به صورت خودکار در پایین صفحات در یک کادر قرمز رنگ درج می شود. در این صورت با مراجعه به صفحه هر خلاصه مقاله، در باکس دریافت فایل مقاله، گزینه دریافت رایگان IP را ملاحظه خواهید نمود و با درج آدرس ایمیل خود، بلافاصله لینک دریافت مقاله در ایمیل شما خواهد بود.

برای استفاده از  این روش دسترسی، الزامی به ثبت نام در سایت ندارید و میتوانید مستقیما بدون عضویت از این نوع دسترسی استفاده کنید.

 

دسترسی به منابع در خارج از شبکه دانشگاه تهران:

کاربرانی که قصد ورود به سیویلیکا از خارج از شبکه دانشگاه تهران را دارند ابتدا باید نرم افزار utvpn یا OpenVpn  را بر روی سیستم خود اجرا نمایند.

 

دسترسی به منابع علمی بر اساس آدرس ایمیل دانشگاهی:

اگر به هر دلیلی نتوانستید از utvpn یا OpenVpn استفاده کنید، می توانید ابتدا به صورت رایگان در سیویلیکا عضو شوید و بدین طریق به منابع این پایگاه دسترسی داشته باشید. توجه کنید که در بخش آدرس ایمیل، حتما آدرس ایمیل دانشگاه تهران خود را درج نمایید. و پس از عضویت، از طریق ایمیل تاییدیه ارسال شده به آن آدرس ایمیل، ایمیل خود را تایید نمایید.

نکته: اگر از قبل در سیویلیکا عضو هستید، کافیست کنترل نمایید که ایمیل ثبت شده، آدرس ایمیل دانشگاهی شما است و تایید شده باشد. اگر با ایمیل دیگری عضو شده اید، آدرس ایمیل دانشگاهی را وارد نمایید و مراحل تایید آدرس ایمیل را انجام دهید.

پس از ورود به سایت، همه کنترلها توسط سیویلیکا انجام می شود. و با مراجعه شما به بخش دریافت هر مقاله، به صورت خودکار گزینه دریافت رایگان به شما نمایش داده می شود.


( ۴ )

نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.