مصوبه جدید شورای فرهنگی دانشگاه تهران درباره مواجهه مرحله‌ای با پدیده بی‌حجابی

۰۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۵:۴۹ کد : ۳۲۵۹۶ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۷۲
رئیس دانشگاه تهران از مصوبه جدید شورای فرهنگی دانشگاه تهران درباره برخورد با پدیده بی‌حجابی در دانشگاه خبر داد و گفت: این مصوبه از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به روسای واحدهای دانشگاهی ابلاغ شده و لازم‌الاجرا است.
مصوبه جدید شورای فرهنگی دانشگاه تهران درباره مواجهه مرحله‌ای با پدیده بی‌حجابی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران روز چهارشنبه در نشست شورای دانشگاه که با حضور روسای واحدهای دانشگاهی برگزار شد، با تاکید بر جدیت و اهتمام مدیران نسبت به اجرای قوانین و مقررات در حوزه پوشش، گفت: در چند ماه اخیر سعی کرده‌ایم شیوه‌ای متناسب با بلوغ مورد انتظار از ذی‌نفعان دانشگاه را در مواجهه با برخی ناهنجاری‌ها بکار بگیریم. هر قدر جلوتر می‌رویم، فضای احساسی چند ماه اخیر کمرنگ‌تر می‌شود اما متاسفانه گروه اندکی از دانشجویان هستند که چندان علاقه‌ای به تمکین از قانون ندارند. قانون یعنی عقل سلیم؛ و همه موظف هستیم آنچه را که به عنوان دیدگاه غالب در قانون گنجانده شده و همه مکلف به اجرای آن هستیم را فصل‌الخطاب قرار دهیم.

وی افزود: بین این گزاره که در مقام نظر «دانشگاه محل طرح دیدگاه‌های متنوع و متکثر، نظریه‌پردازی عالمانه و گفت‌وگوی علمی است» با این مهم که در مقام عمل «حتما در مقابله با ناهنجاری‌های رفتاری از جمله بی‌حجابی، طبق قوانین و مقررات جدیت داشته باشیم» هیچ‌گونه منافاتی وجود ندارد. در کنار اینکه معتقدیم دانشگاه از منظر نظر و نظریه‌پردازی، محیطی مناسب برای طرح موضوعات و مسائل جامعه است و باید به عنوان قوه عاقله نقش‌آفرینی کند و راه حل ارائه دهد، بر این نیز تاکید داریم که در نقش مدیریت دانشگاه نباید در مرحله بحث‌های نظری بمانیم، بلکه لازم است بهترین راهکارهای عملیاتی برای چگونگی اجرای قوانین را که مبتنی بر نظریه غالب و عقل سلیم است، اجرایی کنیم.

برای مشاهده متن کامل خبر در پایگاه خبری تحلیلی دانشگاه تهران اینجا کلیک کنید


( ۲ )

نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.