مراسم افتتاحیه تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی

۳۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۹ کد : ۳۵۱۹۹ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۴۹
مراسم افتتاحیه تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی

همزمان با خجسته سالگرد ازدواج مولی امیرالمومنین علی علیه السلام و حضرت زهرای اطهر سلام الله علیها، مراسم افتتاحیه تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی و مرکزی اسناد با حضور ریاست محترم دانشگاه برگزار می شود.

حضور ارزشمند تان را ارج می نهیم.

زمان: روز سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲  ساعت: ۱۵ الی ۱۷

مکان: تالار علامه امینی- کتابخانه مرکزی

 

 لازم بذکر است تالار علامه امینی در طراحی اولیه کتابخانه مرکزی دیده شده بوده و همزمان با تأسیس ساختمان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران در اول مهر ماه ۱۳۵۰ به بهره‌برداری رسیده است.
اکنون این تالار تاریخ‌ساز، پس از گذشت بیش از نیم قرن از بهره‌برداری، که در همه این سال‌ها میزبان شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی در سطوح ملی و بین‌المللی بوده است، بازسازی و مجهز به تجهیزات روز شده است؛ هر چند که این تالار در زمان بهره‌برداری نیز یکی از ممتازترین تالارهای کشور از نظر امکانات فنی بوده است. تفاهم‌نامه بازسازی تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران روز سه‌شنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۱ توسط دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، دکتر محمود کمره‌ای مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه تهران و کاظم قلم‌چی واقف و متولی بنیاد قلم‌چی که از اعضای بنیاد حامیان دانشگاه تهران است، امضا شد. 

کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران در سال ۱۳۲۸ با اهدای مجموعه نفیس کتاب‌های خطی محمد مشکات بنیان گذاشته شد.

کلید واژه ها: بازسازی و تجهیز بنیاد حامیان دانشگاه تهران کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.