نشست مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور با مدیران کتابخانه مرکزی دانشگاه

۳۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۸:۴۹ کد : ۳۶۳۱۸ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۵۶۴
نشست مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور با مدیران کتابخانه مرکزی دانشگاه

به منظور تأمین نیازهای دانشجویان رشته‌های علوم انسانی مخصوصاً دانشجویان دانشکده الهیات نشستی با حضور جناب حجت الاسلام خوانساری و آقای دکتر موسوی از مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور در تاریخ شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ برگزار شد.

در این نشست خانم دکتر ثقفی رئیس کتابخانه، خانم دکتر درخوش معاون فنی کتابخانه و خانم دکتر آدینه رئیس اداره انفورماتیک کتابخانه حضور داشتند.

در این جلسه توانمندیهای مؤسسه تحقیقاتی نور از ابعاد مختلف تشریح شد. این مؤسسه با تکیه بر داده کاوی و هوش مصنوعی و جمع آوری پایگاه‌های داده مختلف تلاش کرده به ارائه خدمات روزآمد در حوزه علوم انسانی بپردازد.

مسئولین مؤسسه بیان کردند که در ارائه اطلاعات در کتابخانه دیجیتال شامل ۹۰۰۰۰ عنوان کتاب مالکیت معنوی را با تماس با ناشران و مؤلفین رعایت کرده‌اند. مخاطبان نیز با کیفیت خوبی می‌توانند از نرم افزارهای با قابلیت جستجو و سایر قابلیت‌های مورد علاقه کاربران به مطالعه بپردازند.

کتابخانه مرکزی در راستای تأمین نیاز دانشجویان علوم انسانی از نرم افزارهای این مؤسسه و مقالات جمع آوری شده در سایت آنها استفاده خواهد کرد. یکی دیگر از خدمات این مؤسسه، همانندجوی سمیم‌نور است. با توجه به الزام وزارت علوم تحقیقات فناوری بر استفاده از همانندجوی ایرانداک توسط دانشگاه‌ها، دانشگاه تهران از همانندجوی ایرانداک استفاده می‌کند.


( ۱ )

نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.