گزارش ویژه از استودیو رسانه کتابخانه مرکزی به مناسبت روز جهانی عصای سپید

۲۳ مهر ۱۴۰۱ | ۰۹:۵۷ کد : ۳۰۹۱۱ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۲۷
گزارش ویژه از استودیو رسانه کتابخانه مرکزی به مناسبت روز جهانی عصای سپید

اینجا جایی نیست، جز اتاق کوچک استودیو رسانه کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران در طبقه اول کتابخانه مرکزی و مرکز استاد دانشگاه تهران که کتاب‌های مورد نیاز دانشجویان روشن‌دل را گویاسازی می‌کنند تا این دانشجویان به آسودگی و سهولت به منابع مورد نیاز خود دسترسی دست یابند.

۲۲ مهرماه ۱۳۹۴ همزمان با روز جهانی عصای سفید، با حمایت معاونت دانشجویی دانشگاه تهران و با همت خیر نیک‌اندیش مهندس حبیب میدانچی و با تلاش‌های خانم محبوبه ایزدی، کارمند روشن‌دل کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران، استودیو رسانه کتابخانه مرکزی برای گویاسازی کتاب‌های مورد نیاز دانشجویان با نابینا و کم بینا راه‌اندازی شد و از زمان راه‌اندازی این مرکز بیش از ۱۲۶۱ عنوان به سفارش دانشجویان در این استودیو گویاسازی شده است.

استودیو رسانه کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه بیشتر بر گویا‌سازی کتاب‌ها و منابع دانشگاهی متمرکز و کتاب‌های مورد نیاز دانشجویان را بنا به سفارش آنان، گویا‌سازی و در اختیارشان قرار می‌دهد که علاوه بر دانشجویان دانشگاه تهران، دانشجویان سایر دانشگاه‌ها هم می‌توانند از این منابع استفاده کنند.

دانشگاه تهران در حال حاضر بیش از ۱۰۹ دانشجو با آسیب بینایی دارد که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل بوده و بیش از ۹۰ درصد آنها در رشته‌های علوم انسانی مشغول به تحصیل هستند. ۲۷ درصد این دانشجویان دارای آسیب بینایی کم و بیش از ۷۰ درصد دچار آسیب بینایی مطلق بوده و در دانشکده‌های مختلف از جمله دانشکده ادبیات و علوم انسانی، الهیات، حقوق، اقتصاد، روان‌شناسی و علوم تربیتی، علوم اجتماعی و … مشغول به تحصیل هستند. تعدادی از این دانشجویان که از خدمات کتابخانه بویژه از کتاب‌های صوتی استفاده کرده‌اند با مسئول تولید مجله‌های آنلاین در تحریریه سایت دانشگاه تهران به گفت‌وگو نشسته‌اند.

کلید واژه ها: عصای سپید


( ۱ )

نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.

سارا طاهری ۰۳ آبان ۱۴۰۱ | ۱۹:۱۲
با سلام و احترام لطفا در مورد اینکه چطور می توانیم در این بخش داوطلبان برای گویا سازی همکاری کنیم اینجانب را راهنمایی بفرمایید. با تشکر
پاسخ مدیر سایت ۰۷ آبان ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۶

با سلام. شما می توانید از طریق پر کردن فرم درخواست همکاری با واحد استودیو رسانه در آدرس https://library.ut.ac.ir/fa/form/660 و یا تماس با شماره تلفن 61112920 ، درخواست گویندگی خود را ارسال فرمایید.