نشست علمی با عنوان" بررسی نسخه‌های چاپی و خطی شبه قاره هند با تأکید بر متون فقهی امامیه، حنفیه، و شافعیه" برگزار شد

۱۲ تیر ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۷ کد : ۳۵۴۴۸ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۸۰
نشست علمی با عنوان" بررسی نسخه‌های چاپی و خطی شبه قاره هند با تأکید بر متون فقهی امامیه، حنفیه، و شافعیه" برگزار شد

نشست علمی با عنوان" بررسی نسخه‌های چاپی و خطی شبه قاره هند با تأکید بر متون فقهی امامیه، حنفیه، و شافعیه" از سوی مؤسسه پژوهشی مطالعات تطبیقی آینده پژوهی دینی با همکاری کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ از ساعت ۱۶ الی ۱۸ با حضور پژوهشگران، دانشجویان و علاقه مندان این حوزه در سالن شورای کتابخانه مرکزی برگزار شد.

در این راستا نخست خانم دکتر ثقفی رئیس کتابخانه مرکزی ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان لزوم افزایش همکاری کتابخانه مرکزی با موسسات و مراکز پژوهشی در جهت برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی را یادآور شدند و با توجه به گنجینه کم نظیر بیش از ۱۷ هزار عددی نسخ خطی کتابخانه مرکزی حمایت کتابخانه را از این گونه نشست‌ها مورد تأکید قرار دادند.

در ادامه سخنران این نشست دکتر عارف نوشاهی نسخه شناس و مصحح متون فارسی شبه قاره و استاد زبان فارسی دانشگاه راولپندی پاکستان که از فارغ التحصیلان زبان فارسی دانشگاه تهران هستند ضمن ابراز خرسندی از حضور دوباره در دانشگاه تهران و بویژه در کتابخانه مرکزی بر اهمیت چنین نشست‌هایی که موجب شناخت بیشتر و معرفی کتب خطی معتبر می‌شود اشاره کردند و به معرفی نسخه‌های خطی مربوط پرداختند.


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.