جلسه بررسی ساز و کار انتشار توانمندیها و زمینه سازی اشتغال روشندلان در مشاغل فناوری اطلاعات برگزار شد

۳۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۲ کد : ۳۶۳۱۷ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۳۶۸
جلسه بررسی ساز و کار انتشار توانمندیها و زمینه سازی اشتغال روشندلان در مشاغل فناوری اطلاعات برگزار شد

به منظور انتشار توانمندیها و حمایت از اشتغال دانشجویان دارای آسیب بینایی در حوزه فناوری اطلاعات در تاریخ شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲، جلسه‌ای در دفتر مدیریت کتابخانه مرکزی، مرکز اسناد و تأمین منابع علمی دانشگاه تهران برگزار شد.

در این جلسه با هماهنگی دو معاونت دانشگاه تهران: 

۱) معاونت فرهنگی که با برگزاری جشنواره کار بحث اشتغال دانشجویان را دنبال می‌کند و

۲) معاونت‌ پژوهشی که بحث توسعه توانمندیهای فناورانه دانشگاه را بر عهده دارد تشکیل شد.

از طرف معاونت فرهنگی جناب آقای دکتر اخضریان مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران حضور داشتند و سرکار خانم دکتر امین هم دعوت بودند که به دلیل مشغله ناشی از همایش روزی با دانشگاه تهران حضور نداشتند. از معاونت پژوهشی نیز دکتر ثقفی رئیس کتابخانه مرکزی و همکارانشان خانم دکتر درخوش معاون فنی، آقای دکتر خسرویان معاون اجرایی، خانم ایزدی سرپرست بخش نابینایان و آقای دکتر خاتمی نیا کارشناس بخش نابینایان حضور داشتند.

خانم یگانه رئیس مؤسسه حمایت از بیماران چشم آرپی و آقای دکتر همایون شاهمرادی از دانش آموختگان دانشگاه تهران و عضو مؤسسه در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران به عنوان مؤسسه‌ای که یک دهه در راستای اشتغال روشندلان فعالیت می‌کند در جلسه حضور داشتند.

ابتدا مسئولین مؤسسه آرپی به معرفی فعالیت‌ها و توانمندی‌های خود در برگزاری نشستی در کتابخانه مرکزی برای اشتغال روشندلان پرداختند.

در ادامه آقای دکتر اخضریان بیان کردند که فعالیت‌ها در معاونت فرهنگی برعهده دانشجویان است. ما عملاً امکانات در اختیار دانشجویان قرار می‌دهیم این خودشان هستند که مدیریت کار را بر عهده می‌گیرند و پیش می‌برند. ما استودیو تهیه پادکست داریم می‌توانید با همکاری دانشجویان سازماندهی کنید که برای اشتغال نابینایان فایل صوتی و پادکست تهیه کنند. ۲ روز در هفته متخصص صدا برداری را دعوت کردیم و هزینه‌ها را تأمین کردیم که برایمان کار می‌کند. بیش از این لازم داشته باشید دانشجویان بیایند آموزش ببینند و خودشان صدا برداری را انجام دهند. از خیرین و مؤسسات و شرکت‌های مختلف کاریابی و جویای نیروی کار هم می‌توانیم دعوت کنیم. ما پیشنهاد می‌کنیم یک کنفرانس یا جشنواره راه اندازی شود و در همان راستا کار قوی‌تر جلو برود و در این راستا مقاله دریافت شود تا کار ماندگار باشد و چند پیش نشست هم قبل از آن اجرا شود.

در ادامه خانم دکتر ثقفی به برگزاری جشنواره مسئولیت پذیری اجتماعی از سال ۱۴۰۰ توسط معاونت فرهنگی اشاره کردند و پیشنهاد کردند با توجه به سابقه برگزاری موفق این جشنواره و ارتباط آن با اشتغال و انتشار توانمندیهای روشندلان به عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی دانشگاه تهران، این دو رویداد در هم ادغام شود.

لذا مقرر شد مؤسسه آرپی نیازمندی‌ها و سرفصل‌های مورد نیاز روشندلان و امکانات درخواستی را مدون نموده و ارائه دهد تا برگزاری اولین نشست با حضور معاونان محترم پژوهش و فناوری دانشگاه و معاون محترم فرهنگی دانشگاه سازماندهی و اجرا شود.


( ۱ )

نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.