همایش همزیستی با روشندلان خلاق در تالار ایرج افشار کتابخانه مرکزی برگزار شد.

۲۹ مهر ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۷ کد : ۳۷۳۸۸ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۵۵
همایش همزیستی با روشندلان خلاق در گرامیداشت روز جهانی عصای سفید در روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲ در تالار ایرج افشار کتابخانه مرکزی برگزار شد.
همایش همزیستی با روشندلان خلاق در تالار ایرج افشار کتابخانه مرکزی برگزار شد.

طبق برنامه ریزی اولیه قرار بود ۵۰ نفر مهمان روشندل و به همین تعداد نیز مهمان بینا داشته باشد با توجه به فاجعه ایجاد شده توسط اسرائیل در غزه، اعلام ناگهانی عزای عمومی در ۲۶ مهر در کشور و اجتماعات مختلف حمایت از فلسطین در خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران باعث شد تعدادی از روشندلان به دلیل وجود موانع ناخواسته در خیابان‌ها و مشکلات عدم اطلاع از آنها، نتوانند در این مراسم شرکت کنند که این خود یکی از نیازمندی‌های آنان را بیان می‌کند.

کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران، ضمن محکوم کردن حملات وحشیانه به غیر نظامیان توسط اسرائیل، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام می‌دارد. در این مراسم حدود ۲۵ نفر روشندل شرکت کرده بودند؛ قابل ذکر است این دانشجویان اغلب رتبه‌های زیر ۲۰۰ کنکور بوده‌اند.

اجرای مراسم را آقای دکتر خسرویان بر عهده داشتند و سخنرانی‌ها توسط دانشجویان روشندل ارائه می‌شد. در این همایش پس از تسلیت عزای عمومی به مناسبت کشتار مردم غزه از یک سو؛ و خوشحالی از تشریف فرمایی دانشجویان روشندل عزیز در کتابخانه مرکزی و خوش آمدگویی به آنها، گزارشی از خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران به روشندان توسط رئیس کتابخانه مرکزی تشریح شد.

در ادامه آقای دکتر خاتمی نیا، کارشناس محترم بخش نابینایان کتابخانه مرکزی در خصوص نحوه سازماندهی همایش و برنامه‌های مورد نیاز نابینایان صحبت کردند.

فناوری‌های مختلف مورد استفاده، نرم افزارها و راهنماهای پژوهش و آموزش روشندلان توسط آقای حسین حیدری (روشندل) ارائه شد. در ادامه توانمندیهای دانشجویان روشندل و نحوه تعامل با آنها برای ایجاد ارتباط علمی و فناورانه موثر و بررسی الزامات موردنیاز برای حل چالشهای آنها از منظر عاطفی و مقررات و قوانین توسط خانم دکتر معصومه سلطانی (روشندل) تشریح شد.

مراسم شعرخوانی و شاهنامه خوانی توسط دوتن از شرکت کنندگان روشندل همایش، خانم‌ها لیلا یوسفی و سیده مبینا موسوی برگزار شد، در ادامه شرکت کنندگان به ابراز نظر و دیدگاه‌های خود در خصوص همایش پرداختند.

اجرای موسیقی زنده توسط دانشجویان روشندل به احترام تقارن با عزای عمومی شهدای غزه از برنامه‌ها حذف شد.

دانشجویان از دیدار دوباره همدیگر بسیار مشعوف شده بودند و در محیطی سرشار از انرژی، تقاضای ادامه این نشست‌ها را داشتند.

کتابخانه مرکزی، مرکز اسناد و تامین منابع علمی دانشگاه تهران قصد دارد با ادامه این نشست‌ها؛ مسئولیت اجتماعی دانشگاه را در قبال ارائه خدمات دسترس پذیری منابع علمی به این دانشجویان را به نمایش گذاشته و آنها را در کسب مهارتها توانمند سازد.

 

برای مشاهده متن سخنرانی خانم دکتر معصومه سلطانی در این همایش، اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده فایل معرفی فناوری های دسترس پذیر برای نابینایان توسط آقای دکتر میثم خاتمی نیا، اینجا کلیک کنید.

 

روابط عمومی کتابخانه مرکزی، مرکز اسناد دانشگاه تهران

کلید واژه ها: عصای سپید


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.